Tack och hej, 2011

Jag tänkte att jag skulle göra en sån där utvärdering av året som vart. Ni vet, en sån som man brukade göra i skolan om lärarna.

2011 har varit ett utav de bättre åren av mitt liv, av olika orsaker. Jag ska dock inte ta upp allt här. Jag antar att de som är inblandade vet vad jag talar om. 

Om jag skulle kalla förra året för rese-året, då jag var ute i vida världen och kollade, så skulle jag kalla detta året för musik-året.

Det har varit mycket musik inblandat detta år, främst konserter. Men jag har även börjat att lyssna på musik i princip dygnet runt hemma. Även när jag är ute med hundarna har jag ett par lurar i öronen.

Robyn var jag och Marie på i mars på Cirkus i Stockholm. Vi gjorde en helg utav det och utforskade även Stockholm, i alla fall slottet. Hon var ett riktigt energiknippe på scenen och höll på nånstop i två timmar. Detta var Maries julklapp 2010 och jag hoppas att hon blev nöjd.

Nästa stop var i Slottskogen i somras. Då var det dags för Where the action is. Även detta var en present till Marie, födelsedagspresent. Hon såg helt chockad ut när hon öppnade presenten och det låg en biljett där i. Så jag hoppas att hon blev glad. I alla fall, denna gång fick vi se många olika artister så som, Royal Republic, The Ark, Brandon Flowers, Glasvegas och höjdpunkten Coldplay. Det här var en utav de bästa dagarna på hela året. Solen sken hela dagen och det var inte ett moln på himeln. En helt underbar dag!!

I september var det dags att ge sig av till Stockholm igen. Den här gången för att se Josh Groban. Jag hade inte direkt någon som var jättesugen på att följa med. Det slutade med att Jessica fick en biljett i förtidig julklapp. Hon var väldigt glad över detta och vi åkte upp över en helg så att vi kunde få shoppat lite också. Konserten var i Globen och vi hade sittplaster på första raden precis framför scenen. Det var en väldigt bra kväll och gud var den karln kan sjunga!!

Det skulle egentligen varit slut här men en dag när jag satt och surfade runt så såg jag en tävling där man kunde vinna biljetter till en konsert i Oslo med Coldplay. Så jag svarade på frågorna och klickade vidare och där skulle man skriva en motivering om varför just jag skulle vinna. Då tänkte att åh det orkar jag inte, men sen slog jag till mig själv och sa why not? Så sagt och gjort, jag skrev en motivering och sen två dagar senare ringde det en kvinna som sa att jag hade vunnit två stycken biljetter. Så en tid senare begav jag och Marie oss iväg till Oslo för att se Coldplay ytterligare en gång detta året. Och oj vad bra dom va!! Bättre än i somras. Detta var årets julklapp till henne, hon behövde inte betala bensinen, haha!! Nu har jag lite svårt för vad jag ska hitta på till henne nästa år..

Så 2012, bring it on!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0