Midsommar

Förra veckan var det midsommar och jag, karln och Larsa åkte ut till Martins stuga utanför Lysekil. Det har blivit lite av en tradition av att fira midsommar där. Nu var det tredje året vi var där. Vi åkte ut på torsdagen där Martin, Jenny, Mike, Ödet och Anna redan var. Martin, Mike och karln drack och blev en anings fulla. Vi tjejer hade lite mer vett och spara oss. Ändå kom jag inte i säng förens kl var efter 4 på morgonen. Jag fick slänga upp tältet alldeles själv och började att pumpa luftmadrassen kl 4. Allt medans killarna stod inne och blegade på. Haha! Karln kom sedan ut och hjälpte mig, tack och lov!

På midsommarafton kom Robin, Linnéa, Linus och Jossan. Vi åt sill och potatis till lunch och sen hade vi tipspromenad och lekte lite lekar. Hur skoj som helst. Vädret kunde varit bättre men det regnade inte så mycket utan kom några skurar ibland. Jag gick och la mig kl 5 medans några var uppe till kl 7-8. Inte riktiga nånstans!

Lördagen var lite seg för oss allihopa. Men vi tog oss ut till havet och solade och badade. Vädret var super! Sen på eftermiddagen åkte vi ut till Lyskekil och tittade på bilar och folk. Vi hann även med en stund i svärföräldrarnas båt, där de bjöd på öl. Tillbaka i stugan drog festen igång och runt klockan tolv på natten blev det kubb, tjejerna mot killarna. Jag var dock inte med, hade redan fått tillräckligt med myggbett. Även denna kväll blev sen och jag la mig runt 4.

Som ni kan förstå var söndagen inte riktigt vår dag. Alla var trötta och sega. När jag och karln kom hem däckade vi på soffan. Även vovvarna var helt slut. Men det var en alldeles underbar helg, som alltid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0