Lördag

Igår åkte jag ut till Sjuntorp för att hämta upp Malin. Vi skulle ge oss ut och leta kantareller. Vi åkte ut till mitt hemliga ställe och skulle parkera bilen. Då står den en annan bil där. Jag blir lite orolig att alla kantareller ska vara plockade, men det verkade inte som dom hade varit just där och letat. Tack och lov!

Vi hittade inte direkt jättemycket, förens vi skulle gå tillbaka till bilen. Då ser Malin helt plötsligt hur mycket som helst. På 10 minuter plockar vi mer än vad vi gjort under hela tiden vi varit ute. Det var väldigt roligt! Sen var det bara hem och rensa och förvälla. Så nu kan jag äta i flera dagar. Mums!

På kvällen cyklade jag och karln bort till Martin och Jenny. Nording hade gett sig av från storstan och var och hälsade på. Det var roligt att få träffa henne igen. Var ett tag sen sist. Vi tjötade och drack i vanlig ordning. Efter att klockan hade blivit midnatt så gav sig tjejerna ut på krogen. Jag var alldeles för trött för att hänga med. Vid ett tog jag och karln våra cyklar och trampade hemåt. Somnade direkt när jag kom hem.

En väldigt bra och mysig lördag, med andra ord!



Ser ni alla kantareller?



Ännu mer..



Svamp!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0