Fiskmås

Var nog en vecka sen jag skrev sist, så jag tänkte att jag får göra ett inlägg.

I helgen var det midsommar och den spenderades på kusten utanför Lyskekil. Vi grillade, åt sill och potatis, drack, badade, solade, gick tipspromenad, spelade kubb och sov. På lördagen åkte vi in till Lysekil och kollade på en massa bilar och folk. Vädret har varit toppen, sol varje dag!

Igår cyklade jag in till stan och mötte Marie och Malin. Vi köpte lite mat och gick ner och satte oss vid kanalen. Marie gillar inte fåglar. Alls. Det kom en eller två och satte sig nära oss och Marie tänkte att om jag slänger iväg lite mat i kanalen så försvinner dom. Hon kan uppenbarligen ingenting om fåglar, speciellt inte om fiskmåsar.

Det hela slutade med att det kommer ca 20 fiskmåsar och cirkulerar och sätter sig vid oss, och Marie får panik och bara skriker. Hon springer och ställer sig så långt bort hon kommer och står och gömmer sig vid husväggen och gapar; Ta bort dom!!!!! Gud, vad jag och Malin skrattade. Det satt ett par damer vid en bänk lite längre bort, som också skrattade. En utav av dom försökte hjälpa mig och skrämma iväg fåglarna, men det gick inte. Vi fick helt enkelt flytta på oss.

Så här såg det typ ut.







Kommentarer
Postat av: Lotten

Tänk att jag hittade dig och din blogg! Kul läsning om måsar och Marie (haha), ha det så gott Kram/Lotten

2010-06-29 @ 19:11:49
URL: http://nitlotten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0